Äntligen

Standard

Äntligen fick vi tag på en ny silkeshöna till Elina efter hundattacken i höstas! Det är ju väldigt säsong med hönsförsäljningen. Alla kläcks på våren, då säljs alla möjliga åldrar. Man gallrar ut och byter gener och plockar in nytt. På hösten säljs överskottet och tupparna nackas. Sedan helt dött.

Men nu äntligen fick jag tag på en som kunde sälja 2 silkeshönor, en blå och en vetefärgad. Anders hämtar med sig dessa pullor från Västerås på fredag:-)

20140205-211942.jpg

20140205-212003.jpg
För någon månadsedan pratade Elina om silkeshönan Monas päls… Vi rättade henne och sa att det var fjädrar hon hade. VA????? Är hon en fågel???? Elina blev superförvånad… Ja de ser ju inte ut som vanliga höns så sååå himla konstigt är det inte:-)

Om sandraochanders

Fru, tvåbarnsmamma,, matte, sjuksköterska och barnmorskestudent. Jag är född -86, bor i ett hus på landet mitt i stan med min man, våra två barn, hund och hönor. Just nu läser jag till Barnmorska på högskolan i Borås och jag blir förhoppningsvis färdig jan 2014. Jobb som barnmorska och renovering och tillbyggnad är högaktuellt just nu.

Lämna en kommentar